Langkau ke kandungan utama

CARA KECUTKAN JERAWAT GUNA BARANG DARI DAPUR


“Apa pulak yang merah kat dahi aku ni? Aaah jerawat rupanya! Besar pulak tu. Dahlah aku naik LRT hari ni. Mesti ramai yang nampak jerawat aku ni. Aduh malunya”
Jerawat memang satu masalah kerana ia boleh menimbulkan rasa kurang keyakinan diri dan malu berhadapan dengan orang ramai.
Nasib baik ada banyak produk menghilangkan jerawat dengan segera di pasaran. Tapi selama mana perlu bergantung dengan bahan kimia?
Sedangkan banyak bahan berasaskan sumber alam semula jadi yang mampu merawat dan menghilangkan jerawat sebagaimana yang dilakukan oleh bahan kimia.
rawatan bisul
Foto Kredit: ohtuleth.ee

11 Petua Hilangkan Jerawat Yang Berkesan. Mesti Cuba!

Berikut adalah 11 petua hilangkan jerawat yang mudah dan berkesan.
Bahan-bahan semulajadi ini boleh menggantikan ubat jerawat atau produk yang mengandungi bahan kimia.
Foto Kredit: toptenhomeremedies.com

1. Pes serbuk kunyit

Titiskan sedikit air pada sesudu serbuk kunyit dan sapu pada jerawat beberapa minit. Lakukan sehingga hilang jerawat.
Petua putihkan celah peha
Foto Kredit: authoritynutrition.com

2. Jus daun pudina

Blend daun pudina bersama sedikit air. Tapis airnya dan sapu pada seluruh muka. Lakukan sebelum tidur dan biarkan semalaman.
petua kulit licin
Foto Kredit: oil-benefits.com

3. Jus buah lemon

Perah jus lemon dan dengan mengguna bebola kapas, tekap pada jerawat selama 20 minit dan bilas. Lakukan dua tiga kali sehari untuk kesan yang cepat.
Resepi air detox
Foto Kredit: trueserenity.ca

4. Bawang putih

Potong bawang putih kepada dua dan tekap pada jerawat sehingga terasa jus bawang putih melekat pada jerawat.
Jus ini mengandungi sulfur yang merawat jerawat dengan cepat.
hilangkan sakit gigi
Foto Kredit: superselectos.com

5. Ubat gigi

Sebelum masuk tidur, sapu ubat gigi pada jerawat dan biarkan semalaman.
Petua hilangkan hitam celah peha
Foto Kredit: encedentistry.com

6. Wap panas

Letak air panas dalam besen dan lalukan bahagian jerawat pada wap panas.
Bukan sahaja menghilangkan jerawat malah menjadikan kulit muka bertambah seri.
776

7. Pek ais

Letak ais pada jerawat. Ia akan membantu mengecilkan jerawat.

8. Pes serbuk kayu manis

Letak sesudu madu atau jus lemon pada dua sudu serbuk kayu manis dan sapu pada jerawat.
Sebaiknya guna pes serbuk kayu manis ini sebelum masuk tidur.
Resepi air detox
Foto Kredit: harveyprince.com

9. Kulit buah oren

Blend kulit oren bersama air. Ambil pes oren dan sapu pada jerawat.
Petua hilangkan jerawat

10. Madu

Ambil sedikit madu mengguna bebola kapas dan tekap pada jerawat.
Pastikan madu yang asli
Pastikan madu yang asli

11. Jus timun

Hiris timun dan rendam dalam air selama sejam. Kemudian minum airnya.
minum air timun
Foto Kredit: inhabitat.com

Semuanya bahan semulajadi, tak perlu was-was lagi!

Mudah kan?
Petua hilangkan jerawat ini boleh digunakan untuk pelagai peringkat umur kerana ianya hanya menggunakan bahan semulajadi.
Apa pun, pastikan muka dicuci dengan bersih sebelum masuk tidur supaya jerawat tak cepat timbul.
Ini kerana mekap, minyak dan debu yang melekat sepanjang hari jika tidak dibersihkan menambah risiko untuk mendapat jerawat dengan mudah.

NAK CUBA PRODUK ANTI JERAWAT YANG SEDANG VIRAL SEKARANG?
KLIK SINI--->> https://www.facebook.com/geeboomalaysia/

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MAKANAN YANG PERLU DIMAKAN JIKA ANDA ADA RESDUNG

DIET RESDUNG Tahun 2003,aku dah start jadi penghidap resdung tegar. Macam pengidap lain la,aku bangun pagi je dah terbersin-bersin sampai tak cukup nafas.Mata aku asyik gatal,kepala pun gatal asyik nak garu. Tahap resdung aku ni,bila letak je sambal kat lidah terus tangkap 1 kepala dia punya gatal.Tu belum telan lagi. Macam orang lain jugak,resdung ni memang ganggu kehidupan kita.Dekat khalayak ramai pun kerja nak bersin sampai hingus tersembul meleleh.Memang malu la orang tengok.Sapu tangan pulak tak ada..paip air pun tak ada...memang lap dengan baju je la sambil tahan malu. Lepas dapatkan nasihat dari pakar,aku disuruh amalkan diet untuk kurangkan simptom resdung dan makanan yang aku kena banyak makan untuk bantu kurangkan resdung. Ni aku share antara menu diet yang WAJIB elak dan WAJIB makan: WAJIB ELAK: 1.Gula Proses 2.Makanan berlemak "jahat"-cheese,susu,pizza atau berasaskan daging 3.Ajinamoto atau lain-lain penambah perisa. 4.M

14 TEKNIK CLOSE SALE PALING BERKESAN-100%GEERREENNTII

14 TEKNIK CLOSE SALE PALING BERKESAN-100%GEERREENNTII Dulu mungkin tiap kali anda berurusan dengan customer,Anda akan menangis sebab customer tak minat nak beli.LEPAS anda baca cara-cara close sale kat bawah,GERENTI sales anda KeBABOOM PARA PENJUAL di Online pasti tau macam mana rasanya bila jawab semua soalan customer, last2 tetap je customer banyak alasan dan tak nak beli. Pernah kan? Untuk itu belajar teknik closing sangat penting, supaya tahap penukaran (% closing) semakin besar. Jika tahap penukaran besar, customer semakin banyak. Begitu juga sebaliknya. Tahukah anda, 80% orang membeli kerana emosi dan 20% orang memutuskan untuk membeli kerana logik. Untuk itu, kita akan banyak menggunakan pendekatan psikologi supaya jualan boleh maksimum (closing). So, bagaimana ciri-ciri closing? Jika bakal customer bersemangat, banyak bertanya dan menghubungi anda berkali-kali. Kalau dah dapat salah satu ciri closing pada bakal customer anda, barulah buat perkara berikut ni…

Cara Merawat Resdung Mengikut Petua Tradisional

  [Hidung baru Ajai bernilai RM28,000!] TAKUT RESDUNG MAKIN MEREBAK 😱 😱 Bayangkan Kos cecah PULUHAN RIBU kalau biarkan resdung kita tanpa ikhtiar untuk berubat! GEJALA RESDUNG(SINUSITIS) • Hidung selalu tersumbat • Lender dari hidung dan tekak • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan • Gejala alahan hidung seperti bersin,gatal hidung dan sebagainya KEMUDARATAN RESDUNG(SINUSITIS) • Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata • Jangkitan otak • Sakit tekak yang kronik • Jangkitan tulang muka • Menerukkan keadaan lelah • Berdengkur secara kronik • Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil • Alahan hidung • Selsema biasa yang melarat ==================================== KINI ANDA BOLEH RAWAT RESDUNG DALAM 1 MALAM SAHAJA. TANPA PERLU: 1.KELUARKAN KAHAK 2.TENYEH MUKA DENGAN HERBA ATAU LIPAS 3.ASAP MUKA 4TANPA PERLU TINDAK BALAS MENYAKITK