Langkau ke kandungan utama

Catatan

CARA RAWAT DARAH TINGGI PALING BERKESAN

[PERHATIAN] Kalauu annda ada maak atau ayaah dan risaukan kesihattan merreka... KISAH ni sangat perlu dijadikan iktibar.Sila baca sampai habis. . . Ada 1 kisah yang diceritakan oleh anakk manggsa sendiri(Norl**da Binti Ha**d) 6 bulan lepas... Perrnah takk dengar kess Komaa dalam bilik air . ."Makk dengan ayaah mmg ada daraah tingii..mmg la selama ni ayaah dengan maak makan ubat hospital.. Masalah diia ayaah tu degil tak nak control makann...Maak selalu berleter kat ayaah..Bacaan standard ayah masa tu 160/120 . . Simpptom ayaah tak ketara sangat masa tu tapi maak selalu berharap kesihataan diia dan ayaah akan semakin baik.
Antara maak dengan ayaah,ayaah la yg paling teruk tanggung daraah tingggi..selalu sakitt kepalla dan rasa ketat nak bernafass.Makin hari nampakk makin terok. Ayaah tu kuat hisap rokokk,makan pun banyak tak nak pantang tak macam maak..Maak lebih jaga kesihatann. Kalau nak tau,ayaah tu pernah sampai kena tahan denhan doktorr debab pengsan kat dapur. Bila bawak …
Catatan terbaharu
CARA CEPAT HILANGKAN RESDUNG CEPAT.BERKESAN
CARA CEPAT DAN TERBUKTI SERTA DIAKUI OLEH DOKTOR UNTUK HILANGKAN RESDUNG TANPA RESDUNG KEMBALI MENYERANG SEMULA BUAT SELAMANYA​ TAK TAHAN RESDUNG DAH? ..TAPI SEBELUM TU..​ Kalau anda seorang penghidap resdung dan betul-betul nak sembuhkan resdung tu untuk selamanya,saya nasihatkan baca sampai habis.​​ ​ TAK PASTI ADA RESDUNG ATAU TAK?BACA NI DULU.ANDA MUNGKIN ADA SALAH SATU TANDA BERIKUT: ​ Tanda-tanda resdungBanyak faktor yang boleh menyumbang terhadap penyakit ini pada seperti faktor iklim, pemakanan, gaya hidup dan sebagainya. Anda seharusnya peka dengan keadaan kesihatan anda, lebih-lebih lagi tanda-tanda resdung kerana ia dapat mengenal pasti bahawa anda menghidapi penyakit ini. Berikut merupakan tanda-tanda resdung yang mungkin berlaku pada diri anda:-
​ 1. Mengalami hidung berair dan tersumbat​ 2. Kerap kali bersin diwaktu pagi​ 3. Gatal pada kelopak mata anda​ 4. Pernafasan dan mulut akan berbau​ 5. Tidur berdengkur​ 6. Akan hilang…

PERNAH TERFIKIR TAK RUPA SEBENAR MUKA/WAJAH PENGHIDAP RESDUNG?

PERNAH TERFIKIR TAK RUPA SEBENAR MUKA/WAJAH PENGHIDAP RESDUNG?
==================================================================
Tau tak,muka kita ni main peranan penting kat orang sekitar kita.Terutama kat pasangan kita..
Orang akan tengok muka kita dulu baru tengok bahagian tubuh yang lain.

Ikut kajian,88% orang akan ingat muka seseorang yang berseri-seri dan ceria.
Bukan tu je..77% lagi pula akan kata mereka tak suka tengok muka orang yang nampak tak bermaya,tak ceria,muram dan bermasalah.

Sebab tu la ramai rakyat Malaysia ni harap mereka dapat muka yang orang suka nak pandang.
Antara salah 1 jenis muka yang ramai orang tak selesa nak pandang adalah muka penghidap resdung kronik.


KALAU ANDA PENGHIDAP RESDUNG,ANDA SEDAR MACAM MANA ORANG PANDANG ANDA !
=======================================================================
Ramai penghidap resdung ni,mereka ni semuanya harap dapat sembunyikan keadaan mata merah,hidung merah,lender yang terkeluar sikit dari hidung tu.Setengahnya …

MAKANAN YANG PERLU DIMAKAN JIKA ANDA ADA RESDUNG

DIET RESDUNG



Tahun 2003,aku dah start jadi penghidap resdung tegar.
Macam pengidap lain la,aku bangun pagi je dah terbersin-bersin sampai tak cukup nafas.Mata aku asyik gatal,kepala pun gatal asyik nak garu.

Tahap resdung aku ni,bila letak je sambal kat lidah terus tangkap 1 kepala dia punya gatal.Tu belum telan lagi.

Macam orang lain jugak,resdung ni memang ganggu kehidupan kita.Dekat khalayak ramai pun kerja nak bersin sampai hingus tersembul meleleh.Memang malu la orang tengok.Sapu tangan pulak tak ada..paip air pun tak ada...memang lap dengan baju je la sambil tahan malu.
Lepas dapatkan nasihat dari pakar,aku disuruh amalkan diet untuk kurangkan simptom resdung dan makanan yang aku kena banyak makan untuk bantu kurangkan resdung.

Ni aku share antara menu diet yang WAJIB elak dan WAJIB makan:



WAJIB ELAK:
1.Gula Proses
2.Makanan berlemak "jahat"-cheese,susu,pizza atau berasaskan daging
3.Ajinamoto atau lain-lain penambah perisa.
4.Makanan gluten-roti,barli dan susu …

Cara Merawat Resdung Mengikut Petua Tradisional

Cara Merawat Resdung Mengikut Petua Tradisional Istilah Perubatan Tradisional - Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.
Istilah Saintifik - Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan. Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan pelbagai penyakit hidung. Salah satu punca gejala resdung adalah akibat jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya. Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius. Diantara tand…